موضوع انتقال آب در بیانیه‌ی روز چهارمحال و بختیاری


با توجه به اوضاع کرونا در سال جاری ، هیچ جلسه و تجمعی در روز چهارمحال و باکتیاری برگزار نمی شود ، اما انتظار می رود حضور پررنگی در فضای مجازی و رسانه ها داشته باشد. هدف ارائه نمودارهای مختلف از تأثیر پروژه های مدیریت آب بر روی رودخانه ها ، تالاب ها ، خورها …

موضوع انتقال آب در بیانیه‌ی روز چهارمحال و بختیاری https://online-mag.ir/2021/04/موضوع-انتقال-آب-در-بیانیه‌ی-روز-چهارم/ مجله آنلاین Sat, 17 Apr 2021 05:20:59 0000 مجله همگانی https://online-mag.ir/2021/04/موضوع-انتقال-آب-در-بیانیه‌ی-روز-چهارم/ با توجه به اوضاع کرونا در سال جاری ، هیچ جلسه و تجمعی در روز چهارمحال و باکتیاری برگزار نمی شود ، اما انتظار می رود حضور پررنگی در فضای مجازی و رسانه ها داشته باشد. هدف ارائه نمودارهای مختلف از تأثیر پروژه های مدیریت آب بر روی رودخانه ها ، تالاب ها ، خورها …

با توجه به اوضاع کرونا در سال جاری ، هیچ جلسه و تجمعی در روز چهارمحال و باکتیاری برگزار نمی شود ، اما انتظار می رود حضور پررنگی در فضای مجازی و رسانه ها داشته باشد. هدف ارائه نمودارهای مختلف از تأثیر پروژه های مدیریت آب بر روی رودخانه ها ، تالاب ها ، خورها ، کوه ها و جوامع آسیب دیده از سدها و پروژه های حرکت آب در محیط های غیر حزبی است. امروز هیچ کس ، از جمله وزیر نیرو و سایر مدیران بخش آب کشور ، از وضعیت منابع این ماده مهم راضی نیستند. با بیش از 40 سال فرصت ، قدرت هزاران متخصص و حرفه ای و دهها میلیارد دلار سرمایه ، ما تعجب می کنیم که چرا به بدترین وضعیت در بخش آب در تاریخ رسیده ایم.

بیانیه امسال در روز چهارمحال و بختیاری ، که به امضای دهها سازمان و م institutionsسسه رسیده است ، برخی خواسته ها و دیدگاه ها را در مورد مسئله سوage مدیریت منابع آب در کشور ارائه می دهد. متن بیانیه:

شعار روز جهانی آب (22 مارس / 2 آوریل) “مراقبت از آب” است و متن مربوطه تأکید می کند که ارزش آب بسیار بالاتر از قیمت آن است. با این حال ، هنوز بی توجهی بیولوژیکی در ایران دیده می شود. ارزش آب و تداوم ما یک فرآیند مخرب و پرهزینه ساخت سد و حرکت آب بین حوضه ها هستیم. بنابراین ، پروژه های بزرگ جابجایی آب مانند خرسان ، سبزکوه ، بهشت ​​آباد ، کوهرنگ 3 ، ونک-رفسنجان ، کولاب در رودخانه کارون ، از البرز تا تهران در رودخانه کرج و از جیرفت به کرمان در رودخانه هلیل قرار دارند. علاوه بر این ، پروژه های ساخت سد مانند لیلو ، بوف تیاری و زاب و ده ها پروژه دیگر در دست اجرا است. علاوه بر این ، وزارت نیرو در نظر دارد یک پروژه شگفت انگیز برای انتقال آب از دریای خزر به سمنان و یک پروژه بسیار گران قیمت و پر مصرف برای انتقال آب از دریای جنوبی به تمام نقاط کشور انجام دهد. این رویه نشان می دهد که ارزش رودخانه ها و دیگر آبها در میان مدیران بخش آب کشور جایی ندارد و مفهوم ساختاری اداره وزارت انرژی این ارزشها را زیر پا می گذارد.

ما ، فعالان محیط زیست کشور ، برای گرامیداشت روز چهار محال و بختیاری ، با دوستداران طبیعت این ایالت گرد هم می آییم تا نشاط کارن ، بزرگترین رودخانه کشور و جهانی را که از آن محافظت می کند ، گرد هم آوریم. از جریان محافظت کنید. و ما خواهان محیط زیست و آب هستیم. “ما ادامه می دهیم.

ما امضا کننده این بیانیه هستیم:

ما بر این باوریم که انتقال آب بین سدها و حوضه های آبریز یکی از بزرگترین تهدیدها برای زندگی رودخانه ها و ساکنان آنها است و ما تلاش می کنیم از رودخانه ها و حقوق زیست محیطی و طبیعی مردم اطراف آنها محافظت کنیم. من فکر می کنم این یک وظیفه است. ، دریاچه ها و خورها.

• ما معتقدیم که توقف نکردن برنامه های مهاجرت آب نه تنها پیامدهای خطرناک اجتماعی ، اقتصادی و زیست محیطی دارد ، بلکه مهاجرت نامطلوب را هم در داخل و هم در سطح بین المللی به همراه دارد.

• ما موضوع فساد در حمل و نقل آب و پروژه های ساخت سد را جدی می گیریم تا جرم و آسیب های زیست محیطی را جرم انگاری کنیم ، مجرمان را در این منطقه تحت پیگرد قانونی قرار دهیم و پرونده های زیست محیطی را که در دادگاه برگزار می شود ترویج دهیم ، از قوه قضائیه محترم بخواهید اقدامات لازم را انجام دهد.

– درخواست ایجاد سازوکارهای لازم برای ایجاد دادگاه ویژه محیط زیست و دادگاه قانون اساسی برای رسیدگی به تخلفات قوانین ملی.

• ما معتقدیم که پیش نویس قانون جامع آب باید به طور کامل در اسناد صادره از رهبران در مورد جرم انگاری تخلفات زیست محیطی و لزوم شفافیت در تصمیم گیری و تصمیم گیری در مورد آب مورد بررسی قرار گیرد. توجه به تأثیرات زیست محیطی و اجتماعی پروژه ها و مشارکت ها. پرورش جامعه مدنی موثر و همه ذینفعان.

-از شورای اسلامی درخواست كنید تا بلافاصله تحقیق در مورد ساخت سد و پروژه آبرسانی را كه اخیراً در دستور كار قرار گرفته است ، تصویب و اجرا كند.

• ما خواهان انحلال شورای عالی آب و تغییر و اصلاح سازوکار آن برای تشکیل “شورای آب” هستیم تا تصمیمات و مشارکت های مردمی در مورد مسائل آب اتخاذ کنیم.

• ما خواهان حفاظت جدی از مراتع و جنگلهای ملی ، آبخوانداری و آبخیزداری بدون ساختار و جلوگیری از استخراج معادن و سایر فعالیتهایی هستیم که صدمات جبران ناپذیری به پوشش گیاهی وارد می کند.

• ما معتقدیم که برای کاهش مصرف و انطباق با شرایط جدید آب و هوایی ، اصلاحات قابل توجهی در روش های آبیاری ، متوقف کردن توسعه کمی زمین های کشاورزی و تغییر الگوی مصرف آب در همه بخش ها لازم است.

* بازیگر محیط زیست

۲۳۵۲۳۷


[ بازدید : 84 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 29 فروردين 1400 ] [ 2:15 ] [ آمیتیس ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]