بیمارستان نوسازی که در زلزله تهران تخریب می‌شود!


ما در این سالها در مورد زلزله مهیب تهران صحبت می کردیم و همه ما سالها نگران آن بودیم و اکنون که از میدان توحید می گذرم ، باید بد و غلط ، بله ، بد و غلط به امام خمینی (ره) بگویم. ساختمان بیمارستان. ساعت ها با خود بجنگید تا بالاخره فراموش کنید!تصویر این …

بیمارستان نوسازی که در زلزله تهران تخریب می‌شود! https://livemag.ir/2021/09/بیمارستان-نوسازی-که-در-زلزله-تهران-تخر/ https://livemag.ir/2021/09/بیمارستان-نوسازی-که-در-زلزله-تهران-تخر/#respond Thu, 16 Sep 2021 12:47:14 0000 عمومی https://livemag.ir/2021/09/بیمارستان-نوسازی-که-در-زلزله-تهران-تخر/ ما در این سالها در مورد زلزله مهیب تهران صحبت می کردیم و همه ما سالها نگران آن بودیم و اکنون که از میدان توحید می گذرم ، باید بد و غلط ، بله ، بد و غلط به امام خمینی (ره) بگویم. ساختمان بیمارستان. ساعت ها با خود بجنگید تا بالاخره فراموش کنید!تصویر این …

ما در این سالها در مورد زلزله مهیب تهران صحبت می کردیم و همه ما سالها نگران آن بودیم و اکنون که از میدان توحید می گذرم ، باید بد و غلط ، بله ، بد و غلط به امام خمینی (ره) بگویم. ساختمان بیمارستان. ساعت ها با خود بجنگید تا بالاخره فراموش کنید!
تصویر این بیمارستان منحصر به فرد این است که طراحان و کارفرمای آن و شهرداری منطقه بدون شک باید بالاترین مدال کشور را برای این پدیده و خلاقیت بزرگ دریافت کنند.

بیمارستان بازسازی شده که در زلزله تهران تخریب می شود!

بیمارستان بازسازی شده که در زلزله تهران تخریب می شود!

چند سال پیش ، زمانی که سالن و ایستگاه مترو در زیر و در کنار یک ساختمان ساخته می شد ، از طرف رئیس بیمارستان دعوت شدم تا از قسمت آلوده و ساختمان مجتمع دیدن کنم که به دلیل ترک های جدی و عمیق تخلیه شد. مشوق های ساخت مترو من چک می کنم.
در همان زمان ، من گفتم که بهترین کار تخلیه است و در همان زمان از مدیر فنی مجتمع که اجازه ساخت این ساختمان ناهمگن ، نمای شیشه ای با این ساختار مردود را به مترو و اصلی داد ، درخواست کردم. بزرگراه در شهر

نمیدونم داستان واقعا چیه؟ چرا این موارد یکی پس از دیگری در کشور اتفاق می افتد؟ آیا مسئولیت در کشور ما به این معنی نیست؟

اول ، نیازی به احداث ایستگاه مترو در زیر و در کنار ساختمان بخش بیماری های عفونی نبود. هپاتیت) و هزینه های گزاف تعمیر بیمارستان را متحمل نشوید! من از این تصمیم مترو و بیمارستان شگفت زده شده ام!

دوم ، کدام مشاور نادان ، کدام کارفرما و کدام نهاد قانونی در کشور مجوز ساخت چنین ساختمانی را در شهر لرزه نگاری تهران ، جنب بزرگراه اصلی صادر کرده است. خود بیمارستان در طول زلزله نیاز به درمان دارد ، بنابراین چگونه می توانیم برای زمان پس از زلزله به آن تکیه کنیم. اگر در ورودی پارک وی واژگون شود و جاده را ببندد چه اتفاقی می افتد؟ آیا معماری این ساختمان با ساختمانهای موجود در مجموعه بازمانده از جنگ جهانی و یا حتی محیط و ساختمانهای میدان توحید مطابقت دارد؟

من خود به خود بیمارستان را برای زلزله ٧٠ سال ارزیابی کردم ، به یاد دارم وقتی به بیمارستان امام خمینی (ره) رسیدم و نقشه ها را در یک اتاق فرسوده پیدا کردم (باید اسکن و در محل مناسب ذخیره شود!) آنچه من دیدم و از آنجا قابل مشاهده بود نقشه ها را به همکاران گفتم. آفرین به عناصر این ساختمانها ایمن هستند. حداقل اینجا احساس راحتی می کنم. اکنون ، سالها پس از جنگ جهانی دوم ، ما در حال ساختن ساختمانی هستیم که از هر نظر اشتباه و آسیب پذیر است! چرا؟ من نمی دانم طرز فکر در طراحی قالب چگونه بود؟ نمای شیشه ای ، هندسه عناصر محافظ باد و پیچاندن سازه ها در زلزله و ده ها مشکل دیگر ، شاید صدها!

من می دانم که اگر این یادداشت به دست پرسنل و مشاوران این ساختمان برسد ، هزاران بحث درباره قوانین به کار گرفته شده برای ایمنی این بیمارستان وجود دارد که حتی در اروپا ، آمریکا ، بیمارستان های مریخ و غیره اعمال نشده است! آنها خواهند گفت ، اما در اینجا من می گویم که این کاملا اشتباه است و من حاضرم نقطه به نقطه آن را در یک بحث عمومی یا تلویزیونی با حضور طراحان ساختمان مطرح کنم.

به یاد داشته باشید که این بیمارستان با پرداخت بیماران درمانده و فقرا ساخته شده است ، بنابراین قابل بخشش نیست! من به همه افراد از ابتدا تا انتها ، از کارفرما ، مشاور ، پیمانکار و غیره توصیه می کنم که هر شخصی را که در برنامه است تضمین کرده و امضاء کند و مسئولیت خود را در طول زندگی به عهده بگیرد.

همچنین می خواهم بگویم که متأسفانه بسیاری از بیمارستان ها در کشور به همین دلیل در حال ساخت هستند …! بیمارستان تخریب شده سر پل ذهاب در زلزله کرمانشاه که توسط وزارت بهداشت به شدت مانور داده و جلساتی برای یادگیری نحوه ساخت و طراحی برپا کرده بود ، نمونه بارز این امر بود.
اصلا کسی هست؟ اصلا کسی به این حرفا گوش میده؟ نیازی به دشمن دیگر نیست! به این بیمارستان و بقیه فکر کنید!

* استاد نمونه کشور مهندسی سازه ، مدیریت زلزله و بحران و بنیانگذار پایداری و مدیریت بحران در ایران

https://livemag.ir/2021/09/بیمارستان-نوسازی-که-در-زلزله-تهران-تخر/feed/ 0


[ بازدید : 63 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ جمعه 26 شهريور 1400 ] [ 10:18 ] [ آمیتیس ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]